Inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Min vecka som jag tänkte tillägna en del av åt studier har inte riktigt gått som jag tänkt mig. Jag har istället sovit. Sömn har tagit upp majoriteten av tiden, och min kropp befinner sig i ett halvt komatost tillstånd av all denna sömnchock, för såhär mycket har jag nog inte sovit på ett år eller så. Särskilt med tanke på min totala sömnbrist som de senaste 3v har kantats av.

Min pappa envisas med att ha alla ac'n här på 23 celsius, och att ha dom på dygnet runt. För mig som har bott i en lägenhet med engelglasade-fönster och alldeles för dåliga ac'n för att få ut värme ur de senaste 2.5 månaderna, är detta som att plötsligt bosätta mig i en bastu, och min kropp stänger av.

Jag har även försökt påpeka energikonsumtionen och hur onödigt det är, men ingenting har gått fram, så istället somnar jag både i tid och otid i diverse rum här i lägenheten.


Enda stället där jag får lite peace of mind är balkongen. Där röker jag och betraktar takterassen på det nybyggda huset mittemot, där det har anlagts två trädgårdar. Och funderar på hur bra det vore för hundarna om jag och Eric flyttar hit och skaffar oss en eller två takträdgårdar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0